دوشنبه, ۱۴ خرداد, ۱۴۰۳ / 3 June, 2024
مجله ویستا

روابط عمومی‌ باید بر اطلاعات درست تأکید کند


روابط عمومی‌ باید بر اطلاعات درست تأکید کند

یک راه برای برقراری ارتباط بین روابط‌ عمومی‌ها و مطبوعات تهیه و تنظیم بیانیه‌های مطبوعاتی و ارسال آن‌ها به مطبوعات یا سایر رسانه‌های جمعی است. این بیانیه‌ها از نظر ارزش‌های …

یک راه برای برقراری ارتباط بین روابط‌ عمومی‌ها و مطبوعات تهیه و تنظیم بیانیه‌های مطبوعاتی و ارسال آن‌ها به مطبوعات یا سایر رسانه‌های جمعی است. این بیانیه‌ها از نظر ارزش‌های خبری نباید بی‌اهمیت و کم‌ارزش باشند و به لحاظ زمانی اطلاعات غیرقابل استفاده و کهنه نبوده؛ مضافا براینکه بیانیه‌ها، سازمان مدار و شخصیت مدار نباشد.

ترتیب دادن نشست‌ها و مصاحبه‌های مطبوعاتی و رادیو تلویزیون؛ برای برگزاری این نشست‌ها باید سه عنصر زیر را در نظر گرفت: زمان مناسب برای برگزاری نشست‌ها، مشخص کردن مصاحبه شونده، موضوع، محل، ساعت و هدف مصاحبه و دوسویه کردن ارتباط و ایجاد امکان گفت‌وگو بین مقامات و روزنامه‌نگاران.

پاسخگویی به سوالات و مراجعات خبرنگاران و ارایه اطلاعات مورد نیاز به آن‌ها و ترتیب دادن مصاحبه‌های اختصاصی: به جهت برقراری رابطه سالم، لازم است اطلاع‌رسانی فقط به مواردی که سازمان ضروری تشخیص می‌دهد محدود نشود و به سوالات، ابهامات و شایعه‌های موجود در سطح جامعه به طور مناسب پاسخ داده شود.

تهیه جوابیه برای رسانه‌ها در قالب «توضیح»، «تکذیب»، «تصحیح»: توضیح در شرایطی لازم است که خبری از سازمان به صورت ناقص، مبهم و نارسا درج شده باشد.

تکذیب شدیدترین نوع پاسخگویی روابط ‌عمومی‌ها به رسانه‌هاست که با انتشار آن روابط عمومی‌ می‌کوشد که کل اطلاعات منتشر شده را به‌طور کلی انکار کند.

تصحیح؛ به مواردی مربوط می‌شود که اخبار منتشر شده حاوی پاره‌ای اطلاعات نادرست و درست بوده که بهم آمیخته شده و در یک خبر درج شده است که روابط عمومی‌ به اطلاعات درست تأکید و اطلاعات نادرست را تصحیح می‌کند.