سه شنبه, ۱ خرداد, ۱۴۰۳ / 21 May, 2024
رویکردهای نظری خرید از جامعه شناسی تا مطالعات فرهنگی
در مقاله حاضر موضوع خرید از سه رویکرد بررسی میشود. رویکرد اول مطالعات جامعه شناختی است که در آن خرید، صرفا بخشی از موضوع مطالعه جامعه شناسی است. در این رویکرد بیشتر بر گونهشناسی خریداران تأکید میشود. در رویکرد دوم، خرید با مقوله عامتری به نام مصرف بهم میآمیزد. در این رویکرد به طور ویژه از والتربنیامین یاد میکنیم. در نگاه او مراکز خرید، فضاهایی برای سلطه بیشتر سرمایهداریاند. در رویکرد سوم یعنی رویکرد مطالعات فرهنگی به موضوع خرید پرداخته میشود. خرید تا اندازهای از موضوع مصرف استقلال مییابد و نگاه به خرید، مثبت، خلاق و سازنده میشود. نتیجه آنکه، خرید در مطالعات فرهنگی نشان دهنده حرکت بنیادی در اصول ساختاری جامعه از تولید به مصرف است. خرید قلمرویی از کنش اجتماعی، تعامل و تجربه است که تا اندازه زیادی رفتارهای زندگی روزمره مردم شهری را ساخت میدهد.
عنوان | فایل | |
---|---|---|
رویکردهای نظری خرید: از جامعهشناسی تا مطالعات فرهنگی | application/pdf sale.pdf 522 KB |
دانلود |
یوسف علی اباذری
عباس کاظمی
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران سیدابراهیم رئیسی سقوط بالگرد رئیسی شهادت سقوط بالگرد بالگرد حسین امیرعبداللهیان دولت سیزدهم شهادت رئیسی شهادت سید ابراهیم رئیسی
کنکور تهران هواشناسی پلیس هلال احمر سیل قوه قضاییه سیل مشهد آموزش و پرورش بارش باران
شهادت رئیس جمهور پیام تسلیت یارانه بورس قیمت خودرو قیمت دلار خودرو دلار قیمت طلا حقوق بازنشستگان بازار خودرو ایران خودرو
آیت الله سید ابراهیم رئیسی تلویزیون سینما سینمای ایران لیلا حاتمی هنرمندان زری خوشکام نمایشگاه کتاب رسانه ملی
قرآن تجهیزات پزشکی
آمریکا اسرائیل رژیم صهیونیستی روسیه ترکیه لبنان غزه فلسطین جنگ غزه حماس چین اوکراین
فوتبال پرسپولیس استقلال رییس جمهور لیگ برتر لیگ برتر ایران لیگ برتر انگلیس فدراسیون فوتبال باشگاه پرسپولیس بازی تراکتور منچسترسیتی
هوش مصنوعی سامسونگ تبلیغات اپل موبایل نمایشگاه ایران هلث اینترنت هواپیما
مردان رژیم غذایی خواب آلزایمر استرس کاهش وزن افسردگی