جمعه, ۸ تیر, ۱۴۰۳ / 28 June, 2024
رانندگان در انتظار کاهش هزینه بیمه شخص ثالث
![رانندگان در انتظار کاهش هزینه بیمه شخص ثالث](/web/imgs/16/96/4hjdv1.jpeg)
این مایه افتخار تمام ایرانیان است که با همکاری با پلیس و هوشیاری به سمت فرهنگ صحیح ترافیک شهری و جاده ای د رحرکتند .
کاهش آمار تصادفات که رقمی معادل ۱۵ % اعلام شده ، این امیدواری را می دهد که تصادفات جاده ای سایه شوم خود را از سر مردم ما کنار بکشد .
کاهش تلفات جاده ای بی شک باعث کم شدن پرداختی و ریسک شرکتهای ارائه دهنده خدمات بیمه ثالث نیز می گردد .
که بسیار خوب و نکوهیده است اگر شرکتها و در راس آن دولت قانونگذار ، در جهت کاهش تعرفه بیمه شخص ثالث اقدام نمایند تا استقبال گسترده ای از این خدمات اجباری گردد .
در حال حاضر بسیاری از خودروها به علت جریمه بیمه و هزینه آن فاقد این بیمه نامه هستند و متاسفانه این جمعیت رو به افزایش چشمگیری است .
از آن سو ستاد تبصره ۱۳ اعلام نموده که در دوره جدید هیچ سهمیه ای به رانندگان فاقد بیمه شخص ثالث تعلق نخواهد گرفت و این موضوع و اجبار باعث گردیده تا شرکتهای بیمه در دریافت جریمه بیمه مصرتر عمل نمایند .
وقتی ریشه عدم استقبال از بیمه ثالث فقر و نداشتن امکانات مالی و در بعضی موارد فقر فرهنگی است آیا اجبار رانندگان به پرداخت جریمه بیمه یا استفاده از بنزین آزاد راهکار مناسبی می باشد ؟
آیا ستاد تبصره ۱۳ از کارت سوخت برای اجبار های دیگر هم استفاده خواهد نمود ؟
آیا بهتر نیست ، حالا که با اهرم فشار کارت سوخت ، رانندگان موظف به انجام وظایف خود می شوند ، حداقل در این مقطع شرکتهای بیمه در دریافت جریمه تجدید نظر کنند ؟
در ماههای اخیر و در طرح بزرگ تعویض پلاک ، اکثر رانندگان متقبل یک هزینه ۳۰۰۰۰۰۰ ریالی شدند . آیا زمان مناسبی است که هنوز این طرح به پایان نرسیده و معادل ۶۰۰ هزار خودرو دارای مشکل تعویض پلاک هستند موضوع بیمه شخص ثالث نیز اضافه شود ؟
در شرایط فعلی که گرانی و تورم بر دوش رانندگانی که صاحب خانوار هستند فشار می آورد جا دارد مسئولین آگاه با هماهنگی بیشتری قانونگذاری نمایند .
در مجموع اجرای این طرحها ، بسیاری از افراد ضعیف جامعه تنها اتومبیل خود را در گوشه خیابان رها نموده اند . و توان خرید اقساطی خودروی جدید را نیز ندارند و طرحهای تعویض پلاک ، طرح ساماندهی تاکسیرانی ، طرح جایگزینی خودروهای فرسوده , طرح دوگانه سوز کردن خودر ، تعرفه واردات خودرو و بسیاری طرح های دیگر ، فشار مالی را بر رانندگان و خریداران وارد می نماید که این قشر جمعیت چهار میلیون نفری نیز در دریافت دستمزد و خدمات شغلی خود آن را لحاظ می کنند و این یکی از ریشه های گرانی است .
احمد کلهر
![](/imgs/no-img-200.png)
انتخابات ریاست جمهوری انتخابات شهدای خدمت ایران علیرضا زاکانی سعید جلیلی انتخابات ریاست جمهوری 1403 مسعود پزشکیان انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم محمدباقر قالیباف مناظره انتخاباتی انتخابات 1403
سیل هواشناسی بازنشستگان سوادکوه بارش باران قتل تهران قوه قضاییه سیلاب سازمان هواشناسی محیط زیست شهرداری تهران
دولت سیزدهم قیمت خودرو هوش مصنوعی قیمت دلار قیمت طلا دلار حقوق بازنشستگان نهضت ملی مسکن مسکن قیمت سکه خودرو طلا
فضای مجازی جوکر احسان علیخانی تلویزیون سینمای ایران رسانه ملی سریال سینما تئاتر
ماهواره دانش بنیان
رژیم صهیونیستی آمریکا روسیه غزه فلسطین دونالد ترامپ جنگ غزه چین اتحادیه اروپا اوکراین ترکیه حزب الله لبنان
پرسپولیس فوتبال استقلال باشگاه پرسپولیس تیم ملی فوتبال ایران تیم ملی لیگ برتر عبدالکریم حسن جواد نکونام یورو 2024 جام ملت های اروپا لیگ برتر ایران
نمایشگاه الکامپ همراه اول عیسی زارع پور وزیر ارتباطات فناوری ایلان ماسک گوشی
دیابت سازمان غذا و دارو کاهش وزن سرطان زوال عقل سلامت روده