شنبه, ۸ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 27 April, 2024
مجله ویستا

بادام درختی با چاقی شکم مقابله می کند


بادام درختی با چاقی شکم مقابله می کند

مصرف روزی یک مشت بادام به عنوان میان وعده، بسیاری از بیماری ها را دور نگه می دارد. این مغز میوه سرشار از پروتئین، اشتها را کاهش می دهد، با چاقی مقابله می کند و برای سلامت قلب نیز مفید است.

مصرف روزی یک مشت بادام به عنوان میان وعده، بسیاری از بیماری ها را دور نگه می دارد. این مغز میوه سرشار از پروتئین، اشتها را کاهش می دهد، با چاقی مقابله می کند و برای سلامت قلب نیز مفید است. به نقل از سایت «MSN»، بادام حاوی تک چربی های اشباع نشده مفید و ویتامین E است که از بدن در برابر آسیب دیدگی های اشعه uv و آلزایمر محافظت می کند.

افرادی که در معرض خطر دیابت قرار دارند با مصرف روزانه بادام، قند خونشان در حال تعادل قرار می گیرد. بادام سرشار از مواد کانی از جمله منگنز است که بدن در ساخت استخوان های قوی و تنظیم قند خون به آن نیاز دارد. منیزیم در این مغز میوه برای عضلات و عملکرد اعصاب، کنترل قند خون و تنظیم فشار خون مفید است.

پوست آن حاوی فلاوانوئید است که به عنوان آنتی اکسیدان عمل و تأثیر ویتامین E را تقویت می کند. نتایج بررسی روی بیش از ۲۴ هزار فرد بالای ۱۹ سال نشان می دهد افرادی که بادام مصرف می کنند وضعیت فیزیولوژیکی بهتری دارند.

علاوه بر آن مصرف روزی نصف پیمانه بادام بو داده و کمی شور، باعث کاهش اشتها و ایجاد تعادل در تراکم قند خون می شود.

در مطالعه انجام شده، مشخص شد داوطلبان پس از مصرف روزی ۲۵۰ کالری بادام به مدت یک ماه، دچار اضافه وزن نشدند. نتایج تحقیقات دیگر نشان می دهد مصرف بادام چربی دور شکم را کاهش می دهد.چربی دور شکم از عوامل خطر سندروم متابولیک به حساب می آید. سندروم متابولیک، شامل دیابت، فشارخون بالا و چاقی مفرط است. این سندروم خطر بیماری قلبی، سکته و بیماری های دیگر را افزایش می دهد.مصرف بادام در دوران بارداری باعث ایجاد سیری و کاهش اشتها می شود.



همچنین مشاهده کنید