شنبه, ۱۵ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 4 May, 2024
بازیگری یک کار صرفاً حیوانی است
«کلینت ایستوود» هم مثل خیلی از اسطورههای سینمایی دیگر کلمات و جملاتی دارد که در گذر زمان بدل به جملات قصار شدهاند. جملاتی که بعضی در مورد سینما هستند و بعضیها هم در مورد موضوعات دیگر.
در مورد ارتش: به جز شانزده هفته آموزش نظامی، همه دوران خدمتم را در ارتش در استخر شنای پایگاه «فورت اورد» گذراندم که از جمله لذتبخشترین دوران کاریام بود.
در مورد پستهای سیاسی: در روزگاری که شهردار شهر کوچک «کارمل» بودم، تا حد زیادی وقت من تلف شد. اما به هر حال آن شهر نیاز به برخی رسیدگیها داشت که باید حتما انجام میشد.
در مورد فلسفه: اگر دنیا به کام تو نمیگردد و اوضاع بر وفق مراد نیست، باید بکوشی بسرعت شرایط را عوض کنی. اگر بتوانی به این فکر کنی که باران میبارد، حتم بدان که باران خواهد بارید.
در مورد کاراکترهایی که بازی کرده: این، مردم هستند که به بازیگر دیکته میکنند که یک شخصیت نمایشی را کنار بگذارد و آن را بازنشسته کند. هر بار که یک نقش تکراری خاص را بازی میکنم به خودم میگویم این بار آخری است که این کار را میکنم. اما «هری کثیف» مانند یک رفیق قدیمی است که دلم میخواهد هر از چند گاه، ناغافل سری به او بزنم و ببینم مشغول چه کاری است.
در مورد علاقه و ایمان به کار: من از تقلید و دنبالهروی متنفرم و تکروی را تقدیس میکنم. کار من سنتشکنی است و با خراب کردن دیوارها به پیش میروم.
در مورد هنرپیشگان شخصیتگرا: همیشه دلم میخواسته یک بازیگر شخصیت گرا باشم، تا یک هنرپیشه نقش اول. دوست دارم این طور باشد.
در مورد کارگردانان سابقا بازیگر: هر هنرپیشهیی باید در دوران کاریاش حداقل یک بار کارگردانی کرده باشد. این تجربه به نوعی صبوری و بردباری و نیز قوه و قدرت درک مسائل لازم در ساخت یک فیلم را به هنرپیشه میدهد و او را در مقابل مسائل فیلمبرداری آگاه میکند.
در مورد سیاست: همیشه سعی کردهام خود را یک آدم تکرو به حساب آورم، تا یک آدم دست راستی یا دست چپی.
در مورد دوربین: تا میتوانید در فیلمبرداری زوایای دوربین را تغییر دهید. وقتی دارید یک فیلم را تماشا میکنید، در واقع دارید یک عکس دو بعدی میبینید که روی یک سطح صاف پرده سینما تابانده شده است. برای اینکه این عکس دو بعدی حس واقعی سه بعدی به شما بدهد، باید دوربین را در صحنه حس کرد و این به تماشاگر این امکان را میدهد که حس کند بخشی از گروه فیلمبرداری است و نه صرفا یک ناظر بیدخالت بیرونی.
در مورد بودجه فیلم: اگر یک فیلم من شش میلیون دلار هزینه ساخت داشته، دوست دارم این هزینه روی پرده ده میلیون دلار به نظر برسد. اما اگر فیلم من مثلا پنجاه و چهار میلیون دلار هزینهاش شده، و روی پرده سه میلیون دلار به نظر آید، به این معنا است که من کارگردان در کارم شکست خوردهام. خیلی فیلمها دیدهام که برای ساخت، بیست سی میلیون دلار هزینه کردهاند، اما موقع تماشایشان حس میکنی نهایتا شش هفت میلیون دلار صرف ساختن آنها شده است.
در مورد سیما و چهره: من به این دلیل زیرچشمی نگاه میکنم که نور زیاد، اذیتم میکند.
در مورد قهرمانها: من اغلب در کارنامه کاریام، نقش آدمهای مطرود را بازی میکردم. مردم، دیگر اعتقادی به قهرمانها ندارند.
در مورد فیلمها: یکی از پردردسرترین فیلمهایی که دیدهام «واگون ات را نقاشی کن» است. من این فیلم را در چهار نسخه متفاوت دیدهام: نسخه کارگردان، نسخه تهیهکننده و دو نسخه دیگر که از سوی تهیهکنندگان اجرایی آماده شده بود و باید بگویم که نسخه کارگردان بهترین نسخه بود و البته این نسخهیی نبود که به اکران عمومی در آمد.
در مورد خشونت: همیشه خشونت در سینما، ادبیات و تئاتر حضور داشته است اما این جامعه است که خشونت شهری را نادیده میگیرد. احتمالا جامعه بیش از هر فیلم سینمایی یا نمایش تلویزیونی دیگری در مورد رفتارهای خشن مسئول است. این طرز فکر در امریکا هست که مادام که چیزی به من آزار نرسانده، چرا من باید خودم را بخاطر آن چیز آزار دهم؟
یک نکته دیگر هم هست. وقتی که فیلم «میستی را برایم بنواز» اکران شد، من به دلیل صحنهیی که در آن خانمی را کتک میزنم، مورد انتقاد قرار گرفتم. اما صحنه مذکور در فیلم به نوعی دفاع از خود بود. آن زن در تلاش بود تا با یک چاقو مرا بکشد و من چارهیی جز دفاع از خود نداشتم.
در مورد زنان: زنها در بسیاری از مسائل و حیطهها مستعد این هستند که باهوشتر از مردها باشند. مثلاص مردهای روشنفکر، اغلب زنهای احمقی دارند، اما کمتر زن روشنفکری را پیدا میکنید که شوهر احمقی داشته باشد.
در مورد بازیگری: بازیگری اصلاً و ابداً یک هنر روشنفکرانه نیست. یک کار صرفاً حیوانی است که از درون بخش حیوانی مغز بیرون میزند...
در مورد بازیگری سینما: یک بازیگر سینما باید به مرحلهیی برسد که خودش را کاملاً وقف کاراکتری که بازی میکند، بکند. هنرپیشه نباید این فکر را بکند که آیا مثل فیلمهای قبلیاش خوشگل به نظر میآید یا نه!
در مورد نصیحتهای بازیگری: استاد با تجربه و سن و سالدار تئاتری من عادت داشت به من بگوید: «هیچکاری انجام نده و فقط آنجا بایست!». گری کوپر از اینکه جلوی دوربین هیچ کاری نکند، نمیترسید.
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
pameranian.com
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
دولت سیستان و بلوچستان امیرعبداللهیان حسین امیرعبداللهیان انتخابات شورای نگهبان حسن روحانی حجاب مجلس شورای اسلامی دولت سیزدهم مجلس نیکا شاکرمی
سیل ایران هواشناسی تهران شهرداری تهران سازمان هواشناسی آتش سوزی یسنا باران فضای مجازی هلال احمر آموزش و پرورش
خودرو قیمت خودرو قیمت طلا مسکن بانک مرکزی تورم قیمت دلار دلار ارز بازار خودرو حقوق بازنشستگان ایران خودرو
صدا و سیما مسعود اسکویی سوئد مهران غفوریان رضا عطاران بی بی سی تلویزیون صداوسیما موسیقی سریال سینمای ایران سازمان صدا و سیما
رژیم صهیونیستی فلسطین جنگ غزه حماس آمریکا روسیه ترکیه اوکراین انگلیس نوار غزه ایالات متحده آمریکا اتحادیه اروپا
پرسپولیس فوتبال استقلال سپاهان لیگ برتر باشگاه پرسپولیس باشگاه استقلال علی خطیر بازی تراکتور جواد نکونام لیگ قهرمانان اروپا
آیفون اینستاگرام اپل ناسا گوگل صاعقه موبایل تلفن همراه عکاسی
استرس کبد چرب فشار خون گرما