جمعه, ۲۸ دی, ۱۴۰۳ / 17 January, 2025
ویژگی های مشتری های امروزی
●بازارها چگونه کار میکنند؟
فروش چیست؟ در سادهترین تعریف، فروش روندی است که طی آن شما به فرد کمک میکنید تا به این نتیجه برسد که محصولات یا خدمات شما، ارزشی بالاتر از قیمتی دارد که پرداخت میکند. در بازار، مبنا، کسب سود متقابل و آزادی انتخاب است. هر یک از طرفها تنها هنگامیکه احساس کنند در نتیجه ورود به معامله نسبت به هنگامیکه از آن صرفنظر کنند، منفعت بیشتری میبرند، وارد آن میشوند.
●سه گزینه
در بازار، مشتریها هنگام تصمیمگیری برای خرید سه گزینه پیشرو دارند. گزینه اول خرید از شما، گزینه دوم خرید از فردی دیگر و گزینه سوم، صرفنظر از خرید کالا یا خدمت است. برای آنکه خریدار، کالا یا خدمت ارائه شده از سوی شما را خریداری کند، او نه تنها باید متقاعد شود که بهترین گزینه برای خرید به او ارائه شده بلکه باید متقاعد شود که هیچ شیوه بهتر دیگری وجود ندارد که با آن بتواند همان میزان پول را صرف کند. وظیفه شما بهعنوان فروشنده این است که وی را متقاعد کنید تمام این شرایط وجود دارد و سپس او را پایبند کنید که اقدام به خرید کالا یا خدمت از شما کند.
●از شیوههای علمی برای فروش و عرضه کالا یا خدمات استفاده کنید
از جنگ جهانی دوم به این سو، فروش تخصصی محصول یا خدمت، تغییرات بسیار زیادی کرده است. از یک جهت، شیوههای مختلف فروش صرفاً واکنش نسبت به تقاضاهای مشتریان است. در یک دوره، خریداران چندان پیچیده نبودند و گزینههای متعددی برای انتخاب نداشتند. بنابراین فروش کالا یا خدمت به آنها چندان دشوار نبود اما طی دهه گذشته به سبب پیشرفتهای مختلف در حوزههای گوناگون، مشتریها و خریداران بالقوه نه تنها آگاهی بسیار بیشتربی دارند بلکه میتوانند ویژگیهای محصولات شما را با دیگر محصولات مشابه مقایسه کنند و سپس دست به انتخاب بزنند. در این شرایط، فروش به مشتریها کار بسیار دشوار و پیچیدهایست و به تخصص نیاز دارد و هر روز به پیچیدگی آن افزوده خواهد شد.
بنابراین در ادامه به دو روش برای انجام موفقیتآمیزتر فروش اشاره میکنیم:
۱. همیشه به این موضوع فکر کنید که چطور میتوانید مشتریتان را متقاعد نمائید کالا یا خدمت شما، بهترین گزینه موجود است. باید بفهمید او چرا اقدام به خرید میکند یا از آن اجتناب مینماید.
۲. هر روز اطلاعات و دانش خود را درباره فروش رشد هید تا در حرفه خود موفقتر باشید و از قافله عقب نمانید. بهیاد داشته باشید، مشتریها تنها هنگامی بهتر میشوند که شما رشد کنید و بهتر شوید.
نویسنده: Brian Tracy
منبع: اینترنت
ایران مسعود پزشکیان دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی محمدرضا عارف دولت مجلس کابینه دولت چهاردهم اسماعیل هنیه کابینه پزشکیان محمدجواد ظریف
پیاده روی اربعین تهران عراق پلیس تصادف هواشناسی شهرداری تهران سرقت بازنشستگان قتل آموزش و پرورش دستگیری
ایران خودرو خودرو وام قیمت طلا قیمت دلار قیمت خودرو بانک مرکزی برق بازار خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
میراث فرهنگی میدان آزادی سینما رهبر انقلاب بیتا فرهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سینمای ایران تلویزیون کتاب تئاتر موسیقی
وزارت علوم تحقیقات و فناوری آزمون
رژیم صهیونیستی غزه روسیه حماس آمریکا فلسطین جنگ غزه اوکراین حزب الله لبنان دونالد ترامپ طوفان الاقصی ترکیه
پرسپولیس فوتبال ذوب آهن لیگ برتر استقلال لیگ برتر ایران المپیک المپیک 2024 پاریس رئال مادرید لیگ برتر فوتبال ایران مهدی تاج باشگاه پرسپولیس
هوش مصنوعی فناوری سامسونگ ایلان ماسک گوگل تلگرام گوشی ستار هاشمی مریخ روزنامه
فشار خون آلزایمر رژیم غذایی مغز دیابت چاقی افسردگی سلامت پوست