شنبه, ۱۶ تیر, ۱۴۰۳ / 6 July, 2024
مجله ویستا
دوراهی تغییر
مسئله اتکا به پیام را میتوان برای تبیین بهتر به نحو دیگری طرح کرد. اساساً دو دسته تغییر اجتماعی وجود دارد: تغییراتی از درون و تغییراتی از بیرون. درمورد اول میتوان دعوتی را پیش کشید و مخاطبان را قانع کرد. در این صورت چنانچه مردم پذیرا شوند، با پذیرش ارزشهای جدید تغییر کرده زندگی دیگری را پیش میگیرند. در این تغییر ساختار ذهنی، ارزشی و معنایی افراد عوض میشود. در مورد دوم میتوان چنان شرایط زندگی را تغییر داد که مردم نتوانند شیوههای پیشین زندگی را دنبال کنند و مجبور شوند خویشتن را با سازوکارهای مسلط تطبیق دهند. در این حال تحول معنایی رخ نداده، بلکه مردم مثل ماده خامی در دست نیروهای خارجی قرار گرفته و متحول شدهاند. نظیر مدرنیته که شرایط تاریخی و اجتماعی زندگی جدید را به مدد فن و تکنیک تحمیل کرده است.
انتخابات ریاست جمهوری 1403 انتخابات ریاست جمهوری انتخابات انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم مسعود پزشکیان انتخابات 1403 سعید جلیلی انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ ایران پزشکیان ستاد انتخابات کشور جلیلی
هواشناسی ترافیک قوه قضاییه پلیس پلیس راهور شهرداری تهران اربعین گرما قتل سلامت سازمان هواشناسی
حقوق بازنشستگان خودرو بانک مرکزی قیمت طلا قیمت خودرو بازنشستگان قیمت دلار سهام عدالت دلار مسکن قیمت سکه بازار خودرو
ماه محرم رامبد جوان بهاره رهنما هنرمندان ازدواج محرم تلویزیون الناز شاکردوست بازیگر سینما سینمای ایران
آیفون
اسرائیل انگلیس جو بایدن فلسطین جنگ غزه رژیم صهیونیستی غزه آمریکا روسیه دونالد ترامپ ولادیمیر پوتین فرانسه
یورو 2024 فوتبال پرسپولیس استقلال تیم ملی آلمان تیم ملی اسپانیا علیرضا بیرانوند باشگاه پرسپولیس لیگ برتر ترکیه کریستیانو رونالدو سپاهان
هوش مصنوعی همستر کامبت سامسونگ ایلان ماسک پهپاد گوگل هواپیما نمایشگاه الکامپ
تب دنگی دیابت سرطان خواب کاهش وزن اضطراب