چهارشنبه, ۳۰ خرداد, ۱۴۰۳ / 19 June, 2024
درست و نادرست درباره ترافیك وب سایت ها
صاحبان مشاغل چه آنهایی كه كسب و كاری سنتی دارند و چه كاسبانی كه در دنیای مجازی اینترنت فعالند، یك خواسته مهم و اصلی دارند كه به واقع ضامن بقا و رشد و توسعه كسب و كارشان است و آن جذب مشتری و افزایش روز به روز تعداد آنهاست.
صاحبان وب سایتهای تجارت الكترونیك هم طالب بازدیدكنندگان بیشتر و بیشتر هستند. در این مقوله نكات و توصیههای فراوانی به میان میآید كه برخی از آنها بسیار پررنگتر از بقیه به چشم میآیند و اهمیت دیگر نكات و راهحلها را تحتالشعاع قرار دادهاند.
در اینجا تعدادی از این دست روشها و راهكارها را ذكر خواهیم كرد و به اهمیت واقعی و برجستگی كاذب آنها خواهیم پرداخت:
▪ باور نخست درباره موتورهای جستجو است. همه صاحبان فن و دستاندركاران تجارت الكترونیك میدانند كه این ابزارها در ارتقای تعداد بازدیدكنندگان نقش مهمی دارند ولی آنها پاسخ و راهحل كلیدی نیستند و فاكتورهای دیگری هم در این مقوله تاثیر گذارند. اگر یك وب سایت در موتور جستجو رتبه خوبی داشته باشد و به راحتی و در ردیفهای اول پاسخهای یك جستجو ظاهر گردد، بازدیدكنندگان زیادی خواهد داشت ولی این تضمین نمیكند كه همه این كاربران، همان بازدیدكنندگان دلخواه و مورد هدف وب سایت باشند. در اینجاست كه اهمیت عوامل دیگری هم معلوم میگردد.
▪ یك كاسب اینترنتی میتواند ساعات طولانی و روزهای متوالی را برای یافتن رتبه و درجه سایت خود در یك موتور جستجو، صرف كند ولی اغلب اوقات به نتیجهای نخواهد رسید. او در كمال ناامیدی و خستگی درخواهد یافت كه رتبهاش تنزل كرده است. این شخص میتواند در عوض اتلاف وقت گرانبهایش، سعی كند تا این ترافیك هدفمند و مورد نظرش را مستقیما جذب نماید.
▪ باور دوم اینست كه صاحبان وب سایتها فكرمیكنند، جذب بازدیدكنندگان مورد هدف وب سایت ناممكن و نشدنی است. ولی این كار غیرممكن نیست و راههای گوناگونی برای نیل به این هدف وجود دارد. خلق لینكهای متعدد به سایتهای مفید و قوی و مرتبط به محتوای وب سایت، نگارش مقالات جالب توجه، به روز و كاربردی و اشاره به مطالبی كه بازدیدكنندگان میتوانند در سایتهای مرتبط مشاهده نمایند و تبادل مقالات بین وب سایتهای دوست و همراه. در این حالت هر دوی این افراد مقالاتی مینویسند و در سایتهای یكدیگر قرار میدهند. در واقع تعاملی دو سویه كه به ارتقای تعداد بازدیدكنندگان مورد نظر و رشد كسب و كار هر دو میانجامد. به این ترتیب ناممكن بودن موفقیت در این راه و جذب كاربرانی كه "مشتریان بالقوه" باشند، باور نادرست و تصوری واهی بیش نیست. كار دشواریست و اگر صاحب وب سایت نداند كه باید چه كار كند و از پروسههای در حال اجرا، آگاهی كامل و دقیقی نداشته باشد، به دردسر خواهد افتاد.
▪ مسئله سوم درباره میزان ترافیك یك وب سایت است. این طور میگویند كه هر چه ترافیك یك وب سایت بیشتر باشد، نشانه كیفیت بالا و قوی بودن ساختار و جذاب بودن محتوای آنست. نكته اینجاست كه همیشه هم این گونه نیست. شاید تعجبآور باشد اما بسیاری مواقع تعداد زیاد بازدیدكنندگان حاكی از مشكلات متعدد آنست این حالت میتواند نشانه مبهم بودن نام و توضیحات ابتدایی آن باشد كه سبب شده كاربران زیادی به سراغش بیایند ولی این كه چه تعداد از آنها بازدیدكنندگان «واقعی» و مشتریان بالقوه هستند، به درستی معلوم نمیشود.
▪ تصوری كه در پایان ذكر میشود اینست كه صاحبان وب سایتها را فقط به دو روش بهبود وضعیت ترافیك وب سایتها محدود میكند و آن اینست كه توسل به موتورهای جستجو و خلق لینكهای فراوان تنها روشهای تقویت یك وب سایت هستند ولی در واقع این طور نیست و راههای گوناگونی وجود دارند.
by:Michael cheney
مترجم: آذین صحابی
انتخابات ریاست جمهوری انتخابات انتخابات ریاست جمهوری 1403 مسعود پزشکیان انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم سعید جلیلی علیرضا زاکانی ایران مناظره انتخاباتی قالیباف محمدباقر قالیباف پزشکیان
زلزله کاشمر تهران آتش سوزی بیمارستان هواشناسی عربستان شهرداری تهران سازمان هواشناسی سیاست معدن ریزش معدن
بانک مرکزی دولت سیزدهم بازار خودرو قیمت طلا قیمت خودرو خودرو قیمت دلار بازنشستگان ایران خودرو بورس بازار سرمایه قیمت سکه
محمدعلی بهمنی تلویزیون رسانه ملی سینمای ایران عید غدیر سینما جهان سریال بازیگر موسیقی
وزارت علوم دانش بنیان شبکه های اجتماعی مریخ
رژیم صهیونیستی روسیه اسرائیل جنگ غزه غزه فلسطین آمریکا ترکیه چین اوکراین حزب الله لبنان نوار غزه
یورو 2024 فوتبال استقلال پرسپولیس لیگ برتر کریستیانو رونالدو جام ملت های اروپا سپاهان باشگاه پرسپولیس مس رفسنجان بازی جام حذفی
اینترنت ناسا فناوری سامسونگ اپل فیبرنوری تلگرام موبایل
دیابت چای قهوه ویتامین کاهش وزن مغز پوکی استخوان