جمعه, ۲۹ تیر, ۱۴۰۳ / 19 July, 2024
همه چیز در باره کمپانی کوروش منصوری
![همه چیز در باره کمپانی کوروش منصوری](/web/imgs/16/155/c69db1.jpeg)
بار دیگر مفتخریم که از یک ایرانی صاحبنام دیگر یاد کنیم ؛ کسی که در بین کارهایش مدل ارزانی دیده نمی شود, برای هر کسی نمی سازد و خاص بودن، بارزترین ویژگی محصولات این کمپانی است. کمپانی که امضایش، فیبر کربن است! پس در هرکجا خودرویی عجیب با ظاهری خاص و پر از قطعات فیبر کربنی دیدید، شک نکنید که ساخته ی کمپانی تیونینگ کوروش منصوری است.
به نقل از پدال، کوروش منصوری متولد ۱۳۳۹ در چالوس، موسس کمپانی MANSORY میباشد . او در سال ۱۹۸۹ کمپانی MPdesign را تاسیس کرد . شرکتی که قطعات تیونینگ دیگر شرکتهای معتبر را تامین میکرد. اما این برای کوروش کافی نبود! او تعریف دیگری از تیونینگ داشت. او می گوید شرکتهای مختلف تیونینگ قطعات مورد نیاز را از شرکتهای مختلف تهیه می کنند و روی خودروها سوار میکنند. اما منصوری قطعات مورد نیاز را طبق سلیقه مشتری خود تولید می کند و تنها قطعه ای که تولید نمی کند لاستیک است .
او سال ۲۰۰۴ اولین محصول کمپانی خود را رونمایی کرد؛ یک آستون مارتین DB۹. درست یکسال پس از رونمایی اولین محصول رسمی برند Mansory، دومین فرزند باز هم از آستونمارتین متولد شد اما این بار مدل Vanquish S با یک پوشش مشکی براق به همراه المانهای زرد و طلایی، ترکیبی که میتوان آن را سنت طراحی این شرکت خواند. منصوری پس از دریافت یک سفارش ویژه، نمونه سفید همین خودرو را نیز آماده کرد.
سال ۲۰۰۶ بود که برای اولینبار سراغ بنتلی رفت. مدل کانتیننتال GT. از دور چهره تهاجمیاش، تغییر ماهیت آن را نسبت به نمونه استاندارد نشان میداد. منصوری برای نخستین بار از کیتهای تقویت پیشرانه استفاده کرد، حاصل کار خودرویی با ۵۶۰ اسببخار قدرت شد.
سال ۲۰۰۶، سال پرکاری برای او بود. یک آستونمارتین ونتیج هشت سیلندر به اضافه دو بنتلی کانتیننتال GTC و Spur از کارخانهاش بیرون آمد. آستون را در دو مدل ساخت. یکی زرد و دیگری تمام مشکی. میگویند ایده معلوم بودن کالیپرهای ترمز از پشت رینگ با این خودرو آغاز شده است. او برای بنتلیهای گفته شده برنامه ویژهای ترتیب داد. فضای کابین آنها را تلفیقی از حس و حال کلاسیک و اسپرت در نظر گرفت.
به ۲۰۰۷ که میرسیم، مدل انحصاری با نام Le Mansory به چشم میخورد. او توانست مجوز نامگذاری این خودرو را با تلاش زیاد از آن خودش کند. این خودرو نیز همان بنتلی کانتیننتال GT بود که تا بن دندان آرایش شده بود. سرعت نهایی این خودرو ۳۳۰ کیلومتر در ساعت ثبت شده است
او اولین کسی بود که به سراق تیونینگ بوگاتی ویرون رفت , زیرا کسی تا بحال جرأت آن را نداشته که ادعا کند که میتواند این هیولای ۱۰۰۱ اسبی را وحشیتر کند ولی منصوری این کار را کرد و به نظر خود کوروش منصوری , این بهترین اثر خلق شده توسط کمپانی منصوری است.همچنین در تهران خودمان یک دستگاه پورشه پانامرا و یک پورشه کاین ساخته ی کمپانی منصوری تردد میکند. یکی از سیاست ها جالب منصوری این است که نام مشتریان و قیمت محصولاتش محفوظ است و این باعث شده تا هر نوع مشتری با هر سمت و پیشه ای را به سوی خود جلب کند !
از تیونینگهای دیگر او میتوان به benz SLS AMG , porsche panamera , grandtourismo اشاره کرد . همچنین در نمایشگاه ۲۰۱۲ ژنو کمپانی منصوری با ارائه ی لامبورگینی آونتادور عنوان بهترین تیونر را کسب کرد.
نویسنده : فرید ملک
تعمیرکار درب برقی وجک پارکینگ
دورههای مدیریتی دانشگاه تهران
فروش انواع ژنراتور دیزلی با ضمانت نامه معتبر
مسعود پزشکیان محمدجواد ظریف دولت چهاردهم پزشکیان دولت مجلس شورای اسلامی ظریف علیرضا زاکانی انتخابات علی باقری رهبر انقلاب رئیس جمهور
ایران هواپیما آتش سوزی هواشناسی پلیس تهران قتل شهرداری تهران پشه آئدس سازمان تامین اجتماعی تیراندازی زلزله
واردات خودرو خودرو حقوق بازنشستگان قیمت خودرو قیمت طلا دولت سیزدهم قیمت دلار بازنشستگان بازار خودرو اربعین دلار قیمت سکه
تلویزیون فضای مجازی سینما امام حسین سینمای ایران صداوسیما فیلم رسانه ملی بازیگر
دانشگاه تهران ماه آزمون سراسری
رژیم صهیونیستی جو بایدن دونالد ترامپ غزه روسیه فلسطین جنگ غزه چین لبنان طوفان الاقصی عراق ترور ترامپ
فوتبال پرسپولیس استقلال علی علیپور باشگاه پرسپولیس لیگ برتر تراکتور سپاهان مهدی طارمی علیرضا بیرانوند رئال مادرید لیگ برتر ایران
اینترنت گوشی هوش مصنوعی عیسی زارع پور سرعت اینترنت ناسا اپل وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات
کاهش وزن سرطان سکته قلبی صبحانه بارداری افسردگی