سه شنبه, ۲ مرداد, ۱۴۰۳ / 23 July, 2024
معرفی CCX , آخرین محصول Koenigesgg
![معرفی CCX , آخرین محصول Koenigesgg](/web/imgs/16/155/d7phb1.jpeg)
CCX جدیدترین محصول از خانواده CC کمپانی سوئدی Koenigsegg می باشد که سر و صدای زیادی در بین ئعلاقه مندان خودرو های سوپر اسپرت به وجود آورده است. ولی قبل از پرداختن به تحلیل مشخصات اتومبیل جدید، بهتر است نگاهی داشته باشیم به تاریخچه کمپانی :
آقای Christian Von Koenigsegg یک شهروند سوئدی می باشد که در جوانی با علاقه زیادی که به صنعت اتومبیل، مخصوصاً اتومبیل های مسابقه ای داشته و همچنین پس از مشاهده یک فیلم نروژی به نام Pinchcliffe Grand Prix که علاقه او را دو چندان کرد تصمیم به تاسیس یک کمپانی تولید خودروهای سوپر اسپرت گرفت. او در سال ۱۹۹۴ کمپانی Koenigsegg را با هدف تولید سوپر اسپرت هایی بر پایه اتومبیل های فرمولاوان تاسیس کرد. طبق برنامه کاری کمپانی، اتومبیل های تولیدی آن باید دارای دو صندلی، موتور وسط و سقف ثابت فلزی باشند. البته در ابتدا آقای Koenigsegg قصد داشت تا پیشرانه اتومبیل هایش را از کمپانی های دیگر تامین نماید، ولی بعد ها تصمیم به طراحی و تولید پیشرانه ها توسط کمپانی خود را گرفت.
اولین محصول تستی این کمپانی با نام CC ( آغازگر سری CC ) در سال ۱۹۹۷ طراحی شده و در سال ۲۰۰۰ در نمایشگاه بین المللی اتومبیل پاریس به نمایش در آمد. اولین مشتری کمپانی یک CC۸S قرمز را در سال ۲۰۰۲ در نمایشگاه ژنو خریداری کرده و کمپانی ۴ دستگاه اتومبیل دیگر را در آن سال به تولید رسانید.
در همان سال همچنین این کمپانی در آسیا نیز اقدام به تاسیس نمایندگی رسمی کرد و دومین محصول کمپانی با نام CCR در سال ۲۰۰۴ به تولید رسید.
در روز ۲۲ فوریه سال ۲۰۰۳ یکی از تاسیسات تولیدی Koenigsegg در یکی از شهرهای سوئد غرق در آتش شد. این آتش با کمک ۴۰ ایستگاه آتش نشانی، مردم محلی و رهگذران خاموش شد. حدود ۱۵ دستگاه از تولیدات کارخانه، تعدادی از قطعات اتومبیل ها، دستگاه و پیشرانه ها پیش از رسیدن آتش به آنها نجات یافتند.
● جدیدترین محصول کمپانی CCX
این اتومبیل بسیاری از مشخصات یک اتومبیل سوپر اسپرت را که برای برابری کردن با قوانین بازار ایالات متحده مرحله طراحی دوباره را گذرانده را دارا می باشد.
با وجود سابقه نه چندان طولانی کمپانی در ساخت اتومبیل Koenigsegg با سری CC خود توانسته تا جدا از معرفی سبک و سیاق جدیدی در طراحی سوپر اسپرت ها، رکورد این طراحی را نیز ارتفاع دهد.
موسس و مهندسان این کمپانی به سختی بر این باورند که Koenigsegg به هیچ وجه اجازه نمونه برداری و یا تقلید از هیچ کمپانی مطرح دیگری را در طراحی بدنه اتومبیل هایش نداشته و باید با به روز کردن و تقویت طراحی اتومبیل های کنونی خود جای خود را در بازار جهانی بیابد.
بدنه و طراحی داخلی
CCX از یک سبک سیاق کاملاً جدید و انحصاری برای طراحی و تولید تمامی قطعات بدنه و داخل کابین بهره برده است.
بدنه جدید این مدل دارای سپرهایی با مقاومت بیشتر نسبت به مدل های قبل، سیستم خنک کننده ترمز جدید، چراغ های مه شکن و چراغ های بغل طراحی شده برای بازار ایالات متحده می باشد. البته چراغ های جلو به علت تغییر طراحی سپر کمی تغییر وضعیت داده اند.
ورودی هوای وسط کاپوت، خروجی های هوای پشت چرخ های جلو، هدایت گرهای هوای روی درها و در زیر سپر جلو از مشخصات طراحی این اتومبیل می باشد.
● فضا داخل کابین
در این مدل فضای عمودی برای سر ۵۰ میلی متر افزایش یافته است که در بین اتومبیل های سوپر اسپرت رکورد محسوب می شود. ولی با وجود این افزایش ارتفاع فضای داخلی موجود برای رانندگان اتومبیل های سوپر اسپرت تنها ۱۱۲۰ میلی متر می باشد.
● صندلی ها
با توجه به همکاری کمپانی Sparco برای تولید صندلی ها و همکاری آقای Loris Bicocchi راننده تست درایو کمپانی، طراحی داخلی این اتومبیل با تمامی سوپر اسپرت ها تفاوت دارد. جنس صندلی های آن نیز فیبر کربن می باشد.
● رینگ ها و ترمزها
ترمز های جلو دارای ۳۸۲ میل متر دیسک همراه با ۸ گیره و ترمز های عقب ۳۶۲ میلی متر همراه با ۶ گیره می باشند. رینگ های این مدل از جنس فیبر کربن می باشند که وزن اتومبیل را ۳ کیلوگرم برای هر چرخ نسبت به رینگ های استاندارد قبلی با جنس منیزیم سبک تر کرده اند .
البته این قطعه ها قابل سفارش می باشند.
بدنه این اتومبیل با بکار گیری نرم افزار CAD با بالاترین استانداردها طراحی شده است. طول اتومبیل CCX ۸۸ میلی متر به دلیل مطابقت با قوانین ایالت متحده فزایش یافته است.
کمپانی در یک ابتکار شیشه باریک و بلندی را در قسمت بالای بلوک موتور تعبیه کرده است.
● پیشرانه منحصر بفرد
پیشرانه این مدل V۸ آلومینیومی ۲ میل سوپاپ بالا ( ۴ سوپاپ برای هر سیلندر ) با حجم ۴۷۰۰ سی سی با قدرت خروجی ۸۰۶ اسب بخار در ۶۹۰۰ دور در دقیقه و نیروی تورک ۹۲۰ نیوتن متر در ۵۷۰۰ دور دقیقه می باشد.
● سیستم فرمان
سیستم فرمان این اتومبیل دندانه و شانه است، دور کامل فرمان ۳.۷ دور می باشد و CCX به ۱۱ متر فضا برای پیچیدن نیاز دارد.
تعمیرکار درب برقی وجک پارکینگ
دورههای مدیریتی دانشگاه تهران
فروش انواع ژنراتور دیزلی با ضمانت نامه معتبر
ویدیوهای آموزشی هفتم
مسعود پزشکیان ایران دولت چهاردهم پزشکیان مجلس شورای اسلامی دولت سیزدهم دولت مجلس انتخابات رهبر انقلاب محمدجواد ظریف مجلس دوازدهم
شورای شهر تهران شهرداری تهران هواشناسی تهران قوه قضاییه سازمان هواشناسی قتل پلیس علیرضا زاکانی سیاست اربعین تب دنگی
قیمت دلار قیمت خودرو قیمت طلا خودرو واردات خودرو حقوق بازنشستگان بازار خودرو سایپا ایران خودرو مالیات برق دلار
سعید راد سینمای ایران سینما ماه محرم مهران مدیری بازیگر سینما فضای مجازی دفاع مقدس بازیگر تلویزیون کربلا عاشورا
دانشگاه وزارت علوم دانش بنیان فناوری حوزه علمیه آموزش عالی شرکت دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی سازمان امور دانشجویان
رژیم صهیونیستی جو بایدن کامالا هریس غزه فلسطین دونالد ترامپ اسرائیل روسیه آمریکا یمن چین ترامپ
فوتبال پرسپولیس استقلال لیگ برتر لیگ برتر ایران نقل و انتقالات باشگاه پرسپولیس المپیک 2024 پاریس سپاهان نقل و انتقالات لیگ برتر المپیک باشگاه استقلال
بازی تلگرام هوش مصنوعی بیت کوین فیلترینگ سامسونگ ایلان ماسک گوگل سرعت اینترنت مایکروسافت شرکت های دانش بنیان اپل
دیابت گرمازدگی چاقی کاهش وزن رژیم غذایی فشار خون بارداری ویتامین افسردگی استرس