چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 8 May, 2024
مجله ویستا

مرسدس E۳۵۰؛ یک ژرمن با اصل و نسب


مرسدس E۳۵۰؛ یک ژرمن با اصل و نسب

همواره وقتی صحبت از اتومبیل های لوکس و قدرتمند در میان است حتما جایی برای ستاره آلمانی یعنی مرسدس بنز وجود دارد.
در بین تولیدات این کمپانی معظم، کلاس E یکی از پرفروش ترین کلاس …

همواره وقتی صحبت از اتومبیل های لوکس و قدرتمند در میان است حتما جایی برای ستاره آلمانی یعنی مرسدس بنز وجود دارد.

در بین تولیدات این کمپانی معظم، کلاس E یکی از پرفروش ترین کلاس ها طی حضور شش دهه خود بوده و دلیل دوام و پایداری بسیار بالا پس از کارکرد طولانی هم همیشه طرفداران خود را حفظ کرده است. حال با نسل جدید E کلاس یعنی E۳۵۰ رو به رو هستیم که در خیابان های ایران هم با غرور جولان می دهد.

شکل و شمایل

در اولین نگاه، دماغه جلوی این مدل با طرح کشیده اش کمی متفاوت تر از سایر مدل های این برند به نظر می رسد، اما هنوز هم افکار سنتی مرسدس بنز در طراحی آن که با شیوه مدرن آمیخته شده کاملا آشکار است. از نکات اصلی طراحی این نسل، می توان به طرح چراغ های دو تکه جلو و افقی عقب، استایل کشیده و شیبدار بدنه و ارتفاع پایین آن اشاره کرد. به طور کلی، این خودرو با استایل بزرگ و شکیلش بیشتر موردپسند دوستان متمولی است که کت و شلوار به تن می کنند و بیشتر در راه منزل و دفتر کار برای امضای قراردادهای تجاری در تردد هستند. E۳۵۰ آنچنان که باید و شاید مورد پسند جوانان نیست.

وضعیت فنی

اگر شانس با شما یار بود و پشت فرمان این خودرو نشستید، با استارت موتور حجیم ۵/۳ لیتری شش سیلندرش، ۳۰۷ اسب بخاری را می توانید آزاد کنید. ضمن اینکه شاهد سیستم جدیدی در آینه های بغل آن هم خواهید بود؛ در گوشه آینه ها، مثلث های نارنجی رنگی را می بینیم که با نزدیک شدن خودروهای کناری به این خودرو این مثلث ها به رنگ قرمز درآمده و به شما هشدار می دهد.

در شتاب گیری ها هم کاملا چابک بوده و با فشردن پدال گاز بدون مکث، شاهد بالارفتن سرعت اتومبیل تا ۱۰۰ کیلومتر در عرض هفت ثانیه هستیم و به لطف صندلی های اسپورت و دربرگیرنده در مانورهای ناگهانی احساس ناراحتی چندانی به شما دست نمی دهد. تعویض دنده های این مدل نسبت به انتخاب راننده می تواند به صورت دستی و اتوماتیک باشد که هنگام تعویض توسط دکمه های پشت فرمان احساس اتومبیل های اسپورت را به شما منتقل نمی کند.

در پایان

به طور کلی می توان گفت اگر پولتان از پارو بالا می رود، سری جدید E کلاس، یک سدان لوکس و مناسب برای رانندگی شهری، مسافرت و استفاده روزمره است که اصلا شما را خسته نمی کند و هیچ گاه دوست ندارید از این خودرو دل بکنید. ولی اگر دوست دارید همه چیز را یک جا با هم داشته باشید و جیبتان به شما اجازه مانور می دهد، می توانید با حدود ۵۰ میلیون اضافه تر پشت رل سری S قرار بگیرید که منطقی تر به نظر می رسد چراکه سری S سرآمد تمام مدل های بنز و نشان از یک خودروی اصیل آلمانی است.