دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت, ۱۴۰۳ / 20 May, 2024
مجله ویستا

روابط‌عمومی‌ پل میان مدیریت سازمان و جامعه است


روابط‌عمومی‌ پل میان مدیریت سازمان و جامعه است

روابط عمومی‌ها با تمهیدات و برنامه‌های عملیاتی در ارتباط با مسائل سازمان، توجه به ضرورت اطلاع‌رسانی به مقامات و مردم و همچنین تشکیل ستاد‌های استراتژیک می‌توانند بستر …

روابط عمومی‌ها با تمهیدات و برنامه‌های عملیاتی در ارتباط با مسائل سازمان، توجه به ضرورت اطلاع‌رسانی به مقامات و مردم و همچنین تشکیل ستاد‌های استراتژیک می‌توانند بستر مناسبی را در جهت اصلاح الگوی مصرف و ارائه راهکارهای مناسب مدیریتی تببین کنند.

روابط عمومی‌ها با تبیین راهکارهای مدیریت مصرف، درون و برون سازمانی و همچنین اقدامات فرهنگی می‌توانند در این عرصه حرکت کنند. یکی از این راهکارها همان ایجاد ارتباط خوب با مردم، اطلاع رسانی دقیق، اقدامات آموزشی، فرهنگی و اجرایی در صرفه جویی مصرف و پوشش کمبودها می‌باشد.

وقتی می‌گوییم: روابط عمومی‌ها پل میان مدیریت سازمان و جامعه هستند همانا به این مورد تاکید داریم که ارتباط دوسویه و تعامل مثبت مردم و سازمان باعث تأمین اهداف سازمان و خواست‌های مردم می‌شود.

بخش ویژه رسانه‌های نوشتاری روابط عمومی‌ها از جمله بریده جراید، نشریات و سایت‌ها می‌تواند با معرفی الگوهای صحیح مصرف در جامعه و کاهش و اصلاح موارد کمک کند. که این امر در سایه هماهنگی مدیران روابط عمومی‌با دیگر مدیران و مخاطبان سازمان محقق می‌شود و برای تداوم و تقویت این بخش می‌توان از شوراهای انسجام بخش با در نظر گرفتن اولویت‌ها صورت پذیرد.

روابط عمومی‌ها باید با در نظر گرفتن ضرورت آموزش و توجه به مفاهیم آموزشی در ارتقای سطح کیفی پافشاری نمایند و باید بتوانند به علوم و فناوری‌های روز مجهز شوند. در امور تحقیقات و منابع انسانی ارتباطات درون و برون سازمانی یکی از اهداف مهم و حیاتی روابط عمومی‌هاست.

در واقع روابط عمومی‌ها باید با زبان مردم با خود آن‌ها صحبت کنند و تلاش‌های تلاشگران سازمان خود را باید با زبان خود مردم به آنها آگاه سازی و اطلاع رسانی کنند. مدیریت اطلاعات و مدیریت افکار عمومی‌از وظایف اصلی روابط عمومی‌است. گفتنی است جلسه صمیمانه و رو در روی پرسش و پاسخ با حضور مدیران روابط عمومی‌و دیگر مدیران و حتی مردم می‌تواند در رفع بحران‌ها کمک کند.