سه شنبه, ۱ خرداد, ۱۴۰۳ / 21 May, 2024
فرصت های بی انتها
افراد دارای آرزوها امیدهای بزرگ که مایلند به جایگاههای رفیع دست یابند امروزه سریعتر از هر زمان دیگر در گذشته شرکتهائی تأسیس و کسب کارهائی را راهاندازی میکنند. هر سال بیش از یک میلیون شرکت تأسیس میشود و این میزان هر سال افزایش مییابد. فرصتهای مربوط به یافتن و خلق ایدههای جدید تجاری در اطراف شما فراوان و شما با آمادگی لازم میتوانید احتمال موفقیت خود را افزایش دهید.
هر روز محصولات و خدمات جدید عرضه میشود
●حدود هشتاد درصد کل محصولات و خدماتی که امروزه ما در زندگی و کار خود از آنها استفاده میکنیم پنج سال بعد از رده خارج خواهند شد و جای خود را به محصولات و خدمات جدید خواهند داد. رشد سریع تکنولوژیهای جدید و تمایل مردم به خدمات و محصولات بهتر و ارزانتر بدان معناست که شما راحتتر از هر زمان دیگر در تاریخ میتوانید شانس خود را در راهاندازی کسب و کارهای دیگر امتحان کنید.
●علت شکست و یا موفقیت سازمانها
با این حال میدانید که هشتاد تا نود درصد شرکتها در سه سال نخست فعالیت خود بنا به دلایلی مختلف دچار افول و ورشکستگی میشوند. یکی از این عوامل عدم شایستگی مدیران است. این عدم شایستگی به معنای ناتوانی در فروش کافی محصولات یا ناتوانی در کنترل هزینهها یا هر دو عامل است. یکی دیگر از دلایل این امر عرضه محصولات نامناسب به قیمت نامناسب به مشتری یا بازار نامناسب در زمانی نامناسب و یا ترکیبی از این اقدامات غلط است. در هر مورد حتی بهترین تلاشها برای کسب سهم در بازار یا کنترل هزینهها نمیتواند از افول شرکت جلوگیری کند.
●نیاز واقعی را تعیین کنید
نخستین اصل در انتخاب محصول یا خدماتی جدید برای عرضه این است که مشخص سازید آیا این محصول یا خدمت میتواند نیاز واقعی مشتری را تأمین کند و مشکل او را حل نماید یا او میتواند زندگی یا کار مشتری را راحتتر نماید؟ درباره این پرسشها باید ذهنیت کاملاً روشنی داشته باشید تا زمینه موفقیتتان فراهم شود.
●استانداردهائی برای کیفیت تعیین نمائید
دومین اصل برای موفقیت در عرصه کالا یا خدمتی جدید این است که آن کالاها یا خدمات باید کیفیتی مناسب و حقیقی داشته باشند. اگر محصول و خدمات جدید شما، در بازار رقیب دارد باید از برخی لحاظ به آن برتر باشد تا مشتری بنا بر همان ویژگی برتر و وجه تمایز منحصربهفرد، کالا و خدمات شما را انتخاب کند.
مطمئن شوید که کالا و خدمات شما منحصربهفرد است
موفقیت در تجارت به ارائه کالا یا خدمات منحصربهفرد و برتر وابسته است. هیچ کالا و خدمتی نمیتواند در بازار سهم پیدا کرده و موفق شود مگر اینکه از برخی جهات نسبت به کالاها و خدمات مشابه برتر و منحصربهفرد باشد. کالا یا خدمات مشابه با دیگر کالاها یا خدمات تقریباً هیچ شانسی برای موفقیت ندارند. از طرف دیگر مطمئنترین راه یا استراتژی تجاری، آغاز فعالیت با کالا یا خدمتی پذیرفته شده در بازار است که شما قادرید آن را بهبود بخشید و حالتی منحصربهفرد و برتر به آن ببخشید. به عبارت دیگر بهجای تلاش برای خلق تجارت یا صنعتی کاملاً جدید، با کالا یا خدمتی آغاز کنید که مردم و مشتریان از پیش آن را میشناسند، آن را میخرند و استفاده میکنند. سپس شیوهای جدید برای بهبود کیفی آن و منحصربهفرد کردن آن بیابید.
●چند اقدام عملی
برای بهکار بستن اصولی که در بالا اشاره شد دو نکته را ذکر میکنیم:
۱. دقیقاً تعیین کنید که محصول یا خدمات شما چه وجه تمایز یا ویژگی منحصربهفردی دارد که باعث میشود افراد و مشتریها بهجای محصولات یا خدمات رقبای شما، از محصولات شما استفاده کنند. کل استراتژی فروش و بازاریابی خود را حول این ویژگی تدوین کند.
۲. پیش از سرمایهگذاری، تحقیق کنید. آماده باشید فرصتهای مختلف تجاری را بررسی کنید تا زمانیکه یک فرصت یا حوزه را بیابید که واقعاً شما را به هیجان میآورد. سپس کار را آغاز کنید.
نویسنده: Brian Tracy
منبع: اینترنت
نمایندگی زیمنس ایران فروش PLC S71200/300/400/1500 | درایو …
دریافت خدمات پرستاری در منزل
پیچ و مهره پارس سهند
تعمیر جک پارکینگ
خرید بلیط هواپیما
سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور سقوط بالگرد رئیسی سیدابراهیم رئیسی رئیسی ایران سقوط بالگرد بالگرد تبریز دولت سیزدهم شهادت رئیسی شهادت سید ابراهیم رئیسی
تهران هواشناسی تعطیلی مدارس هلال احمر پلیس سردار رادان سیل قوه قضاییه شهرداری تهران سیل مشهد بارش باران آموزش و پرورش
پیام تسلیت یارانه چین بورس قیمت خودرو قیمت دلار خودرو دلار بازار خودرو قیمت طلا حقوق بازنشستگان ایران خودرو
شهید رئیسی لیلا حاتمی ابراهیم حاتمی کیا تلویزیون سینما هنرمندان سینمای ایران شعر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی زری خوشکام نمایشگاه کتاب رسانه ملی
قرآن تجهیزات پزشکی
حسین امیرعبداللهیان سقوط بالگرد رئیس جمهور ترکیه روسیه اسرائیل آمریکا غزه فلسطین جنگ غزه حماس اوکراین ولادیمیر پوتین
فوتبال پرسپولیس استقلال لیگ برتر لیگ برتر ایران باشگاه پرسپولیس لیگ برتر انگلیس فدراسیون فوتبال منچسترسیتی تراکتور بازی باشگاه استقلال
هوش مصنوعی سامسونگ تبلیغات اپل موبایل نمایشگاه ایران هلث هواپیما اینترنت
رژیم غذایی خواب آلزایمر زیبایی استرس کاهش وزن طبیعت