چهارشنبه, ۲۷ تیر, ۱۴۰۳ / 17 July, 2024
۱۰ قاعده برای موفقیت در مصاحبه شغلی
![۱۰ قاعده برای موفقیت در مصاحبه شغلی](/web/imgs/16/106/hif5j1.jpeg)
مثبت اندیش باشید. افراد استخدام کننده (کارفرما) تمایل به شنیدن عذر و بهانه ها یا احساسات بد در مورد یک تجربه منفی را ندارند.
این قواعد به جویندگان کار کمک خواهد کرد تا استعدادهای پنهان خود را در فرصتهای استخدامی نشان داده و احتمال موفقیت خود را به حداکثر برسانند :
۱) در مورد تجارب و مهارتهایتان به وضوح و با علاقه صحبت کنید. زبان حرفه ای داشته باشید ، اما از اینکه شخصیت تان بطور کامل برملا و روشن شود، هراسان نباشید. به نشانه بی میلی وقفههای کوتاه و مکث نکنید. شما برای هر پاسخ نیاز به چند ثانیه زمان دارید.
۲) مثبت اندیش باشید. افراد استخدام کننده (کارفرما) تمایل به شنیدن عذر و بهانه ها یا احساسات بد در مورد یک تجربه منفی را ندارند. اگر آنها در مورد رتبه یا نمره پایین، تغییر ناگهانی شغل یا نقص سابقهتان جویا شدند، حالت دفاعی به خود نگیرید. در عوض توجهتان را به حقایق و واقعیات (خلاصه وار) و آنچه شما از تجربهتان یاد گرفتید، متمرکز کنید.
۳) آمادگی ارائه مهارتها و تجاربتان را داشته باشید تا وقتی آنها شرح حالی از شغلتان را خواستند، ارائه دهید. موقعیتتان را در ذهن کارفرما بهعنوان فردی با یکسری مهارتها و صفات ویژه، تثبیت کنید. کارفرمایان مسایلی دارند که نیاز به حل آنها توسط کارمندان با مهارتهای ویژه دارند. در توصیف مناسب صفاتتان مؤثر عمل کنید.
۴) قبل از مصاحبه استخدامی اطلاعاتی در مورد شرکت یا کار آیندهتان بدست آورید. اطلاعاتی مهم شامل فعالیتهایی که توسط کارفرما اجرا شده است، ثبات مالی کارفرما چگونه است؟ و چه نوع شغلهایی در ارتباط با کارفرما است ؟تحقیق کنید چگونه می توانید به کارفرما در جریان جستجوی شغلی در مورد آن سازمان و توانایی و پتانسیل شما در آن سازمان کمک کنید. بدانید چگونه می توانید به شرکت کمک کنید و سؤالهایی را آماده کنید که از مصاحبه گر در مورد شرکت سؤال کنید.
۵) برای مصاحبه زود حاضر شوید. برنامه ریزی کنید که ۱۰ تا ۱۵ دقیقه قبل از زمان مقرر، به محل مصاحبه برسید. رسیدن خیلی زود، کارفرما را دست و پاچه می کند و شرایط نامطلوب و ناشیانه ای ایجاد می کند. به همان نسبت دیر رسیدن در ابتدا یک تصور بدی به جای می گذارد. شخصاً در مورد زمان و ترتیب مصاحبه سؤال کنید.
۶) یک کلاسر (کیف کاغذ) یا دفترچه یادداشت یا لااقل یک دسته کاغذ مرتب شده و تا خورده که نام کارفرما روی آن نوشته شده باشد، همراه داشته باشید.
۷) خلاصه اطلاعات و لیستی از سؤالاتی که برای پرسش نیاز دارید همراه آورید. لیستی از سؤالاتتان را ارائه دهید که مطمئن شوند شما اطلاعات مورد نیاز برای تصمیم گیری را جمع آوری کرده اید. نبایستی به خاطر بردن یادداشتها در طی مصاحبه پریشان شوید.
۸) آداب معاشرت را رعایت کنید و در گفتگو و محاوره در طی مصاحبه سهمی داشته باشید. خیلی اوقات چگونگی مهارتهای اجتماعی جزء تصمیم گیری آنهاست.
۹) بعد از مصاحبه، نام و لقب (عنوان) همه مصاحبه کنندگان،سؤالهای باقیمانده و اطلاعاتی که کسب کردید را بنویسید. اگر شما مرتباً در حال مصاحبه هستید، این فرایند به شما کمک می کند تا مدام به کارفرمایان توجه کنید و بوضوح تفاصیل را تعریف و بیان کنید.
۱۰) در آخر، مصاحبه را با گفتن لطف سرکار زیاد یا مرحمت سرکار زیاد یا سپاسگزارم پایان ببرید. کارفرمایان به حرکات و اشارات شما در موقع حرف زدن توجه می کنند که گواهی برای توجه تان به جزئیات و علاقه تان به این شغل است.
www.seemorgh.com
منبع : bazarekar.ir
تعمیرکار درب برقی وجک پارکینگ
دورههای مدیریتی دانشگاه تهران
فروش انواع ژنراتور دیزلی با ضمانت نامه معتبر
مسعود پزشکیان ایران دولت سیزدهم عزاداری علی باقری دولت دولت چهاردهم پزشکیان رئیس جمهور ترور انتخابات رهبر انقلاب
شهرداری تهران هواشناسی تهران قتل تب دنگی اربعین زلزله تیراندازی پشه آئدس عزاداری محرم وزارت بهداشت شورای شهر تهران
واردات خودرو قیمت دلار خودرو قیمت طلا حقوق بازنشستگان قیمت خودرو سایپا بازنشستگان ترافیک بازار خودرو ایران خودرو دلار
عاشورا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وزارت ارشاد امام حسین سینمای ایران تلویزیون دفاع مقدس لیلی رشیدی سینما سریال مختارنامه فیلم سینمایی
فناوری ماه
دونالد ترامپ رژیم صهیونیستی جنگ غزه غزه فلسطین آمریکا روسیه ترور ترامپ چین جو بایدن طوفان الاقصی ایالات متحده آمریکا
فوتبال پرسپولیس استقلال علیرضا بیرانوند تراکتور رئال مادرید باشگاه پرسپولیس یورو 2024 نقل و انتقالات لیگ برتر رامین رضاییان تیم ملی اسپانیا تیم ملی انگلیس
هوش مصنوعی دیابت ناسا اینترنت کد مورس شیائومی اپل
گرما گرمازدگی کاهش وزن افسردگی تخم مرغ استرس صبحانه